Le secteur de l'événementiel en 2021 : la situation reste critique

Field trip Waregem Koerse – veilige en futureproof events

Event Confederation zet in op kennis- en talentontwikkeling rond duurzaamheid, veiligheid, innovatie en human capital. In het kader hiervan organiseren we tijdens de zomer van 2024 enkele relevante field trips voor onze eventsector, zoals ook deze field trip op vrijdag 23 augustus 2024 bij Waregem Koerse.

Als bakermat van de paardensport in België ontvangt Waregem Koerse al sinds 1847 jaarlijks op het einde van augustus tienduizenden mensen, al dan niet getooid met opmerkelijke hoeden en een aardig zakcentje om te wedden. Maar hoe beheers je nu op een veilige manier deze massale volkstoeloop? Welke learnings zijn relevant voor andere event professionals met wellicht minder jaren ervaring op de teller? En hoe zorg je er voor dat jouw event het referentiepunt en de positionering van je stad wordt, dat er geïnvesteerd wordt in infrastructuur, de ontwikkeling van ecosystemen en de organisatie van spin-off-events doorheen het jaar, dankzij jouw event? Met andere woorden, hoe maak je jouw event futureproof en de landmark van jouw regio zodat het ook relevant blijft na 177 jaren?

Kom er alles over te weten tijdens deze gratis field trip. Ten laatste 13 augustus ontvang je een bevestiging per mail van je inschrijving met praktische informatie.

• 14u00: welkom door Event Confederation
  • 14u15: rondetafelgesprek met Waregem Koerse
  • 15u30: safety tour achter de schermen
  • 16u30: closing drinks
Inschrijven voor deze field trip

Let op: we hanteren een first-come-first-served-principe. Dit aanbod blijft geldig “zolang de voorraad strekt”.  Wees dus snel en schrijf je vandaag nog in. Deze field trip is gratis en voor iedereen die als organisator en/of toeleverancier actief is in onze Belgische eventsector, of je nu werkt in de profit, non-profit of publieke sector.