Le secteur de l'événementiel en 2021 : la situation reste critique

Field trip Corda Arena – beyond reality

Event Confederation zet in op kennis- en talentontwikkeling rond innovatie, duurzaamheid, veiligheid en human capital. In het kader hiervan organiseren we tijdens de zomer van 2024 enkele relevante field trips voor onze eventsector, zoals ook deze field trip op dinsdag 27 augustus 2024 bij Corda Arena. Deze technologisch hoogstaande eventlocatie in wording zal pas begin 2026 openen, maar opent nu al exclusief haar virtuele deuren voor een 20-tal professionals uit onze sector die zich hiervoor onderaan deze pagina inschrijven.

• 14u00: welkom door Event Confederation
  • 14u15: presentatie Corda Arena & next-gen-event-experience
  • 15u00: demosessie van verschillende technologieën
  • 16u00: rondleiding Corda Arena en Campus
  • 16u30: closing drinks

Met de komst van de Corda Arena op Corda Campus in Hasselt is het startschot gegeven van de next-gen-eventbeleving. Twintigers en dertigers hebben andere verwachtingen van (toekomstige) events dan 40-plussers. Tijdens de presentatie zal de Algemeen Directeur van Corda Campus  inzoomen op multiscreen content, op diverse realiteiten en op emerging technologies die zowel de live als de remote beleving van events zullen innoveren.

De demosessie nadien dient om enkele van deze technologieën op een plug-and-play en laagdrempelige manier in te zetten. Zo zullen enkele tools belicht worden die je kan inzetten om zelf avatars te maken. Maar onze event professionals kunnen er ook zelf aan de slag gaan met de hologrammen. Voorts wordt er een tour in de virtuele Corda Arena gegeven en op het einde van het veldbezoek zal jullie avatar worden doorgestuurd en kan deze zowel mobiel als virtueel ingezet worden.

Ook benieuwd? Schrijf je dan snel in voor deze field trip. Ten laatste 17 augustus ontvang je een bevestiging per mail van je inschrijving met praktische informatie.

Inschrijven voor deze field trip

Let op: we hanteren een first-come-first-served-principe. Dit aanbod blijft geldig “zolang de voorraad strekt”.  Wees dus snel en schrijf je vandaag nog in. Deze field trip is gratis en voor iedereen die als organisator en/of toeleverancier actief is in onze Belgische eventsector, of je nu werkt in de profit, non-profit of publieke sector.