Op 13 oktober organiseren we samen met onze partners in het project be.digital.flanders een kennisdelingsevent voor event professionals over hoe je digitaal kan ontsluiten in je organisatie of op je evenement om betrokkenheid, verbinding of inspiratie voor je deelnemers te creëren.
Met dit evenement willen we een brug slaan tussen visie en actie. We willen technologieleveranciers, event professionals en creatieve denkers samenbrengen om best practices uit te wisselen en om de toekomst van digitale event ervaringen te verkennen.
Het wordt een vooruitstrevend en inspirerende dag gericht op innovatie en digitale oplossingen die zijn ontworpen om de ervaring van deelnemers aan congressen en andere types evenementen te verbeteren. Een showcase van impactvolle oplossingen die de betrokkenheid vergroten, interactie en netwerken tussen deelnemers stimuleren en meer dynamische, aantrekkelijke en ervaringsgerichte evenementformats creëren.
Het doel is duidelijk: organisatoren en toeleveranciers van evenementen inspireren, energie geven en uitrusten met visionaire voorbeelden, praktische hulpmiddelen en innovatieve strategieën die de manier waarop evenementen worden ontworpen en beleefd, kunnen veranderen.
Wat kan je verwachten?
- Inspirerende en dynamische key-notes: futuristische, maar realistische visies op evenementen
- Bruikbare en praktische tips om digitale oplossingen op te nemen in fysieke evenementen
- Casestudies en best practices uit de praktijk
- Indringende evenementervaringen
- Peer-to-peer uitwisseling van expertise en kennis
Leerresultaten – na deelname zul je …
- begrijpen hoe digitale tools en technologische oplossingen de betrokkenheid, interactie en algehele evenementervaring van deelnemers kunnen verbeteren; met een evenwichtig perspectief tussen langetermijnvisie en onmiddellijke, praktische toepassingen;
- praktische, gebruiksklare digitale oplossingen ontdekt hebben, variërend van betaalbare tools tot geavanceerde innovaties;
- geleerd hebben van casestudies en best practices die laten zien hoe collega’s en experts met succes technologie hebben geïntegreerd om de impact van evenementen te vergroten;
- duidelijkheid hebben over welke onderliggende technologieën nodig zijn om meeslepende, datagestuurde en interactieve ervaringen te leveren;
- je netwerk uitgebreid hebben door middel van peer-to-peer uitwisseling met collega-organisatoren, technologieleveranciers en creatieve geesten, die de toekomst van evenementen vormgeven.
Praktische info
- Datum: 13 oktober 2025, van 10u tot 16u
- Format: mix van keynotes, korte 5 tot 10 minuten durende presentaties, interactieve sessies
- Locatie: Maison de la Poste
- Prijs: gratis toegang, mits een no-show-fee
Deelnemen is gratis, maar inschrijven is verplicht. Registreer hier.