Enquête luchtkwaliteit in event venues

In het kader van het dossier rond luchtkwaliteit, wil de Event Confederation onderbouwde informatie aanleveren aan het coronasecretariaat over de huidige ventilatiesituatie in onze sector en de ventilatievoorzieningen in onze industrie. Wij zijn er immers van overtuigd dat onze sector niet kan werken onder de algemene normen in de maatschappij, daarvoor is onze industrie té divers qua activiteiten en te verschillend qua beleving.
Versoepelingen vanaf 1 september

Vanaf 1 september werden de regels voor de organsatie van evenementen verder versoepeld. Ook trouwfeesten kunnen weer zonder zorgen. Voor Brussel gelden evenwel nog steeds strengere regels.
Event Confederation reageert opgelucht op de heropening van de sector

Vanaf 1 september (1 oktober voor de Brusselse regio) mag men met 200 personen indoor en 400 personen outdoor samen komen. Ook het sluitingsuur van de horeca – wat ons parten speelde – komt te vervallen. Daarnaast kunnen event organisatoren en hun klanten ervoor kiezen om vanaf 1 september het Covid Safe Ticket of CST te gebruiken, waardoor afstand houden en mondmaskers niet verplicht zijn.
Plan d’été 2ème partie

Zomerplan deel 2

De volgende fase van het zomerplan ging deze week in en er verscheen ook een nieuw ministerieel besluit dat meer helderheid brengt.