Goed nieuws van de banksector: de bankendeal wordt verlengd!

De bankendeal van december 2020 met verlenging tot einde maart 2021 was voor de evenementensector problematisch gezien het moratorium was beperkt tot 9 maanden.

We zijn bijgevolg zeer verheugd dat deze beperking nu wordt aangepakt en dat de banken extra uitstel van kapitaalsaflossing voor ondernemingen mogelijk maken voor 6 extra maanden tot einde juni 2021.

In de eventsector zaten 7 op de 10 bedrijven sinds begin dit jaar al aan de maximumtermijn van 9 maanden. Dat in combinatie met een langdurige verplichte sluiting – en dus geen omzet – kon enkel voor grote problemen zorgen qua liquiditeit en blijvende grote schade veroorzaken.

Dat Minister Vincent Van Peteghem en de banken nu voor de gezonde bedrijven een extra termijn mogelijk maken van 6 maanden en dat bovendien zonder dossier- of administratiekosten is dan ook zeer goed nieuws.

Bruno Schaubroeck: Onze verzuchtingen waren duidelijk en we appreciëren dan ook de steun en solidariteit vanuit de financiële sector. Er was goed overleg met de Minister en Febelfin, met veel begrip en luisterbereidheid van beide zijdes, maar vooral met een positieve outcome voor onze bedrijven. Dit charter is voor veel van onze bedrijven het verschil tussen door de crisis geraken of juist niet. De volgende stap is nu terug de sector aan het werk krijgen. We vragen van de regering perspectief en van de maatschappij waardering voor onze inspanningen als sector in het maatschappelijk belang.

Je kan ons persbericht hier downloaden: http://bit.ly/3aykavd

Het persbericht van Febelfin vind je hier: https://www.febelfin.be/nl/press-room/financiele-sector-komt-ondernemingen-tegemoet-met-extra-engagementen

Photo by Etienne Martin on Unsplash