Heet van de naald na het overlegcomité van vandaag!

Na het overlegcomité van deze namiddag is de Event Confederation de federale regering en het COVID-19 Commissariaat dankbaar voor het constructieve werk van de voorbije dagen en weken.

Dit is wat er werd beslist voor de eventsector:

Outdoor

Het Covid Safe Ticket (CST) kan vanaf 13 augustus ook worden ingezet voor evenementen vanaf 1.500 personen. Dergelijk corona-attest moet vermelden of je dubbel gevaccineerd bent (+ 2 weken), een negatieve PCR-test hebt afgelegd of de ziekte hebt doorgemaakt en dus antilichamen hebt. We begrijpen dat antigeen-testen niet meer kunnen toegepast worden binnen het CST.

Indoor

Vanaf 1 september is de CST-regeling ook beschikbaar indoor, maar niet verplicht. Als een organisator vanaf 1 september gebruikmaakt van de CST-regeling, dan kan er binnen opnieuw een optreden met publiek plaatsvinden zonder mondmaskers en social distancing. Als je geen CST hebt, dan moet je de afstands- en mondmaskerregels volgen.

Photo by Mat Napo on Unsplash