Luchtkwaliteit meten voor een gezonde eventomgeving

Circa 80% van de ziektes komt door omgevingsfactoren waarvan de slechte luchtkwaliteit een belangrijke is. Dat geldt zeker ook voor Covid-19. De bewaking van de luchtkwaliteit is dan ook één van de speerpunten van de barometer, met o.a. monitoring van de CO² concentratie in de lucht en aandacht voor ventilatie.

Ook nadat de pandemie achter de rug is, blijft luchtkwaliteit waarschijnlijk een vast gegeven bij de organisatie van events.

Tijdens het webinar dat werd georganiseerd over de barometer kwamen hier heel veel vragen over. We legden die vragen voor aan het Corona Commissariaat en maakten er een uitgebreide FAQ van die duidelijkheid moet verschaffen over het gebruik van CO² meters en ventilatiesystemen in eventlocaties en tijdens evenementen.

Je vindt de FAQ Luchtkwaliteit hier.

Photo: Pixabay