Vlaams beschermingsmechanisme verlengd tot eind februari 2021

Alle ondernemingen die verplicht moeten sluiten kunnen, zonder omzetverlies aan te tonen, een beroep doen op een tegemoetkoming van 10% op de omzet in de referentieperiode (zelfde periode vorig jaar). Ondernemers, zoals toeleveranciers van de gesloten sectoren, die een omzetdaling hebben van minstens 60% tegenover de referentieperiode kunnen ook een beroep doen op het beschermingsmechanisme.

Nadat er al een regeling was in de periode augustus, september, oktober, november en december 2020, is er een bijkomende premie voorzien voor de periode januari en/of februari 2021.

Is je zaak ook in januari en/of februari 2021 nog steeds verplicht gesloten of heb je in die periode nog steeds een forse omzetdaling omwille van de coronamaatregelen, dan kan je opnieuw een premie aanvragen dankzij het Vlaams Beschermingsmechanisme.

De aanvraag voor januari 2021 is ten vroegste op 16 februari 2021 mogelijk, en moet uiterlijk op 15 maart ingediend zijn. De aanvraag voor februari 2021 is ten vroegste op 16 maart 2021 mogelijk, en moet uiterlijk op 15 april ingediend zijn.

Meer info en aanvragen op https://www.vlaio.be/nl.

Photo by Matthew Waring on Unsplash