“Er is meer werk dan alleen maar crisissen bestrijden”

Na de eerste jaren van de gloednieuwe confederatie in goede banen te hebben geleid, heeft Stijn Snaet eind vorig jaar de sleutels van Event Confederation overgedragen aan Christine Merckx. Tijd voor een nadere kennismaking met de nieuwe Confederation Manager, volgens Experience Magazine & EventNews.

Ondanks de vele uitdagingen kijkt Christine Merckx positief naar de toekomst. “Er ligt veel en uitdagend werk op ons te wachten, maar we zijn hoopvol en optimistisch. We moeten onthouden dat we een jonge sector in volle ontwikkeling zijn. De voorbije tien jaar werden er al geweldige stappen gezet. En het is nu aan ons om ervoor te zorgen dat we over tien jaar opnieuw een heel stuk verder staan. België is hét land van de evenementen. We staan er internationaal echt om bekend. En dat is het werk van iedereen actief in onze sector, ook de kleinere lokale initiatieven dragen hiertoe bij. Ook evenementen worden steeds meer een exportproduct. En sectoren als toerisme en horeca hangen ook voor een groot stuk af van evenementen. Daar mogen we trots op zijn.”

Lees het volledige artikel hier.