Event Sector Congress: the power of transformation

Tijdens het Event Sector Congress op 26 november in Asiat Park kan je na de lunch kiezen uit drie parallelle break-out-sessies, telkens met vier sessies. Je kan ervoor kiezen om tijdens de namiddag vier sessies uit dezelfde track te volgen of je kiest voor sessies uit de verschillende tracks.

Ontdek het volledige programma en koop je tickets via www.eventsectorcongress.be

Hieronder stellen we het programma en de sprekers voor van de vier keynotes in de track over ‘the power of transformation’. De eerste twee keynotes zijn Nederlandstalig, de derde Franstalig en de vierde Engelstalig.

Keynote – REBEL REBEL, muziek als inspiratie voor digitaal leiderschap

Digitale connectiviteit en diensten zouden net zo normaal moeten zijn als stromend water en elektriciteit. Ze zijn essentieel om te kunnen functioneren in de moderne wereld. Hoe kun je de creatieve wereld van muziek verbinden met een succesvolle digitale transformatie? In deze keynote geeft Geert Van Mol, auteur van het boek REBEL REBEL, praktisch advies over hoe je je organisatie toekomstbestendig kunt maken.

Keynote – De Kracht van onze eventsector in binnen- en buitenland

Onze Belgische eventsector is van wereldklasse en geniet internationale bekendheid. Niet alleen onze eventorganisatoren, maar ook heel wat van onze toeleveranciers staan zowel in binnen- als buitenland hoog aangeschreven. AV-wizard Hans Cromheecke zal tijdens deze keynote een licht werpen op wie ze zijn, wat ze doen en wat hen tot onze (inter)nationale helden maakt.

Keynote – TikTok of Les Ardentes

Hoe ga je om met de aandachtsspanne van 8 seconden van Gen Z? Festivals concurreren tegenwoordig, net als veel andere evenementen, met een eindeloze stroom aan online prikkels. TikTok, Instagram en andere platforms bepalen steeds meer wat de moeite waard is. In deze keynote van Jean-Yves Reumont, hoofd programmering en communicatie van Les Ardentes, leer je hoe dit festival zich heeft aangepast aan de TikTok-generatie, wat de impact is van sociale media en – bovenal – hoe je daar goed gebruik van kunt maken. Kunnen organisatoren relevant blijven voor Gen Z in een tijdperk van steeds kortere aandachtsspanne?

Keynote – The power of LIVE

In tijden van economische onzekerheid en onder druk om kosten te besparen, kiezen veel organisaties ervoor om hun budgetten voor marketing, evenementen en communicatie te verminderen. Volgens Bert Knuts, CEO van Event Masters, is dat echter precies de verkeerde reflex. Hij toont waarom investeren in beleving en communicatie juist nu essentieel is voor groei en veerkracht.

De organisatie van dit congres is mogelijk dankzij de samenwerking met deze partners: