Eventsector heel tevreden met uitbreiding flexi-jobs

In tijden waarin veel mensen een extra centje willen bijverdienen én er tegelijkertijd een aanbod is van jobs dat zeer moeilijk wordt ingevuld, kan het statuut van flexi-job een oplossing zijn. De eventsector is nu eenmaal een zeer arbeidsintensieve sector met veel nood aan tijdelijke medewerkers.

Op die manier wordt ook een discrepantie uit de wereld geholpen. Op grotere events mocht de horeca eerder wel al werken met flexi’s terwijl andere werkgevers dat niet mochten. Dit zorgde voor een onwerkbare en valse concurrentie tussen werkgevers voor vaak vergelijkbare jobs of opdrachten. Deze tijd is straks dus voorbij.

Stijn Snaet: ‘We zijn heel blij dat de federale regering onze oproep heeft gehoord en werkgevers én werknemers die vooruit willen op deze manier een oplossing biedt. Ondernemers kunnen vacatures invullen én kandidaten kunnen op een interessante manier bijverdienen in de leukste sector van het land’.

Voor de volledigheid, de toepassing zal gebeuren via PC 304.

Daarnaast is het pakket aan maatregelen naar bescherming van zelfstandigen en ondernemers broodnodig. De stijgende energiekosten, verhoging van de loonkosten, … ook de eventsector ontsnapt niet. Ingrijpen met steun is en was noodzakelijk.

Photo by Jace Miller: https://www.pexels.com/photo/group-of-men-and-women-wearing-red-and-white-uniform-9659893/