Kwartaalonderzoek eventsector

Vanaf 2024 voert Event Confederation samen met industrypartner iVOX vier keer per jaar een onderzoek bij alle organisaties in België die voor meer dan de helft van hun jaaromzet professioneel actief zijn in het organiseren van en/of toeleveren aan evenementen.

Met deze sectorbevragingen wil Event Confederation de vinger aan de pols houden over enkele belangrijke trends en evoluties in de eventsector.

We peilen naar evoluties in jaaromzet, winst, aantal vaste personeelsleden en samenwerkingen met freelancers. Evengoed peilen we naar toekomstverwachtingen en ondernemersvertrouwen. Ook willen we de bezorgdheden en knelpunten in kaart brengen die op het moment leven. Op die manier kunnen we kort op de bal spelen en als koepelorganisatie voor de brede eventsector de juiste acties nemen.

Event Confederation is in volle coronacrisis opgericht door verschillende sectorfederaties in ons land om met één krachtige stem de eventsector te kunnen vertegenwoordigen. Hiervoor hebben we input nodig van de duizenden event professionals in onze sector. Want geen gehoor, zonder data. En geen data, zonder jullie hulp.

Neem daarom deel aan onze eerste kwartaalbevraging via deze link: https://ivox.bevox.be/confiderationevent/

De onderzoeksresultaten worden telkens het volgende kwartaal gecommuniceerd via de nieuwsbrief van Event Confederation. Nog niet ingeschreven op onze nieuwsbrief? Schrijf je onderaan deze pagina in en blijf op de hoogte.