Event Confederation: de festivals doen ook mee!

Vlaanderen heeft een unieke plaats in de wereld van de festivals met meer dan 280 muziekfestivals goed voor jaarlijks meer dan 5 miljoen bezoekers. Elk jaar worden Vlaamse festivals gekozen als beste festivals in Europa en de wereld.

20 van de grootste festivalorganisatoren in Vlaanderen beslisten om zich te verenigen om hun gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Zij hielden in 2003 de Federatie van Muziekfestivals in Vlaanderen (FMiV) boven de doopvont, de koepel en de belangenbehartiger van erkende organisaties actief in de sector van de festivals.

De FMiV heeft zich nu ook aangesloten bij de Event Confederation die als doel heeft de krachten te verenigen van alle spelers in de “live” evenementensector in België. Daarmee staat de teller op 6 aangesloten federaties uit de brede eventsector.

• ACC: Eventbureaus
  • BESA: Belgian Event Suppliers Association