Nieuws

Nieuwsbrieven

JAARGANG 2024

JAARGANG 2023

JAARGANG 2022

01/10/2022 - Event Confederation - Newsletter n°2 - oktober 2022

Nieuwsberichten

Une histoire de droits et d’obligations cover

We zijn gebeten door een hele mooie microbe! (Sommigen noemen het ook een beroep)

Events mee organiseren, meewerken op events, betrokken zijn bij events, … jullie allen, beste lezers, weten dat er niets mooier is dan dat. Beroep of passie, ik laat ieder de eer en het genoegen om het zelf in te vullen. Maar ik denk dat iedereen die af en toe rondloopt in deze sector, wel het gevoel herkent waar die passie naar verwijst.
Lees verderWe zijn gebeten door een hele mooie microbe! (Sommigen noemen het ook een beroep)

BCOH: Waarom wordt een evenementenverzekering duurder ?

Organisatoren zijn afhankelijk van klimatologische, politieke en economische omstandigheden. Denk maar aan de impact van COVID-19, de zeer onstabiele weersomstandigheden van de afgelopen jaren en enkele grote schadeclaims in verband met de "no-show" van artiesten van wie de aanwezigheid essentieel was voor het succes van het evenement. Dit leidt tot een negatieve rentabiliteit en een groeiend wantrouwen in de verzekeringssector.
Lees verderBCOH: Waarom wordt een evenementenverzekering duurder ?

B-Tonic: Talent vasthouden en aantrekken: Meer veerkracht in de eventsector

De evenementensector is een veeleisende omgeving. Veel druk op de schouders. Veel last-minute veranderingen. Goede ideeën die niet altijd lopen zoals gehoopt. Kritiek die soms heel hard kan binnenkomen… Recent onderzoek van consultant Deloitte toont dat 68 % van de medewerkers een beter welzijn verkiest boven stijgen op de carrièreladder. Het waarborgen van het duurzaam welzijn van je team en het voorkomen van burn-outs is dus essentieel.
Lees verderB-Tonic: Talent vasthouden en aantrekken: Meer veerkracht in de eventsector
HOGENT / Nudging als wetenschappelijke tool om no-shows op events te verminderen. cover

HOGENT / Nudging als wetenschappelijke tool om no-shows op events te verminderen.

Nudging is een principe uit de gedragseconomie, waarbij inzichten uit de psychologie gecombineerd worden met inzichten uit economie en marketing, om zo een beter begrip te krijgen van menselijk gedrag. HOGENT heeft 7 verschillende nudges getest op een reminder voor een event en stelde positieve resultaten vast. Lees meer.
Lees verderHOGENT / Nudging als wetenschappelijke tool om no-shows op events te verminderen.
BCOH : le spécialiste belge en assurances événementielles cover

BCOH: de Belgische specialist inzake eventverzekeringen

BCOH is de enige Belgische verzekeringsmakelaar die zich uitsluitend toewijdt aan verzekeringen voor speciale risico's. Met 30 jaar specialisatie in dit domein begrijpen zij perfect de uitdagingen van organisatoren en producenten van eenmalige of terugkerende evenementen. Tot op vandaag heeft BCOH in België meer dan 10.000 evenementen verzekerd op cultureel, bedrijfsmatig, sportief en artistiek vlak (festivals, beurzen, shows, carnavals, spektakels, enz.). Maak hier kennis met BCOH.
Lees verderBCOH: de Belgische specialist inzake eventverzekeringen